GREEN OFFICE - OFFICE SESSIONS IV
room-drawings @40 Beak Street, Soho, London
graphite, charcoal, acrylic, ripped wallpaper, door frames, light box, paper, mirror
graphite, fusain, acrylique, papier peint arraché, encadrement portes, caisson lumière, papier, miroir
I think of the habitat not as a succession of rooms but rather as a fluid articulation of places and spaces. It is in the United States, as a child, that I developed an interest for the perception of space.
In London, Soho, I am invited to intervene in a building undergoing renovation.
In a mansard-roofed room completely lined in green, I work on an installation/wall-drawing which transforms the perspectives and calms the volumes of the space. An incisive graphism covers the wall surfaces and creates a dialogue between the green and the cream color of the paper peeled off. The graphite and charcoals masses - frantic traces of the body in action - the door frames leaning on the walls and light boxes plates placed on the floor, give an exclusive circulation to the room and re-balance the visual tensions present.
Apprehending on its whole, container as much as content, the present space is comparable to an organism, a living module, a cell.
On the wall, two series of drawings resume the dynamics of the room. The small formats are a variation around a folded, unfolded and re-folded volume. The large formats preserve the textures, strikes and shapes that will disappear once the building is renovated.
A Soho à Londres, je suis invitée à intervenir dans un bâtiment en réfection.
Dans une pièce mansardée entièrement tapissée de vert, je réalise une installation/wall-drawing qui rejoue les perspectives et apaise les volumes.
Un graphisme incisif couvre des surfaces murales qui dialogue avec le vert et le crème du papier-peint décollé. Les masses de graphite et de fusains — traces frénétiques du corps en action — les encadrements de portes en appui sur les murs et les plaques de boîtiers lumineux posés au sol, amènent une circulation nouvelle et ré-équilibrent les tensions visuelles présentes dans le lieu.
Appréhender dans son ensemble, autant contenant que contenu, l’espace est ici comparable à un organisme, une module d’habitation, une cellule.
Au mur, deux séries de dessins reprennent la dynamique de cette pièce.
- Les petits formats sont une variation autour d’un volume plié, déplié et replié.
- Les grands formats préservent les textures, les stries et les formes qui vont disparaitre une fois l’immeuble détruit.